Vitenskapsteori, kvantitativ og kvalitativ analyse
Kunnskap
Studenten skal ha:
-Inngående kunnskap om hele forskningsprosessen fra problemformulering til databearbeiding og datapresentasjon.
-Inngående kunnskap til å analysere empiri kvalitativt og til å forstå forskning som er analysert kvalitativt.
-Inngående kunnskap til å analysere empiri kvantitativt og til å forstå forskning som er analysert kvantitativt.
Ferdigheter
Studenten skal kunne:
-Reflektere og ta i bruk sin inngående kunnskap for å analysere empiri kvalitativt fram til resultat og diskusjon, og for å kunne forstå andres forskning som er analysert kvalitativt.
-Reflektere og ta i bruk sin inngående kunnskap for å analysere empiri kvantitativt fram til resultat og diskusjon, og for å kunne forstå andres forskning som er analysert kvantitativt.
Generell kompetanse
Studenten skal kunne:
- Anvende sine vitenskapsteoretiske og forskningsmetodiske kunnskaper og ferdigheter på nye områder for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter.
Sammensatt vurdering: Alle delene må være godkjent/bestått for å få endelig karakter i emnet.
Arbeidskrav 1: Kvantitativ metode. Vurderingsform Godkjent/ikke godkjent. Teller 0/100 av karakteren.
Hjemmeeksamen (HJ): Kvalitativ og kvantitativ analyse. Kvalitativ del med vitenskapsteori teller 60% og kvantitativ del teller 40%. Varighet 7 dager. Vurderingsform A-F, beste A, ikke bestått F, teller 100/100 av karakteren.