Laila Lutnæs Sakshaug
Førsteamanuensis
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
E-post
Telefon
Studiested
Levanger
Kontor
Levanger, C Nylåna 4.219
Kompetanseområder
Second language education, Phonetics, Phonology, Grammar, Linguistics, Morphology, North Germanic Languages, Nordistics, Norwegian language, Sociolinguistics, Language and communication, Language didactics, Language policy, Language development, Language (linguistics), Oral language, Typology, Youth language
Eg arbeider ved norskseksjonen, og sorterer under faggruppe GLU, ved Fakultet for lærarutdanning, kunst- og kulturfag, med ca. 350 tilsette og 3500 studentar, og har kontor på Røstad, Levanger, 2.et. i Nylåna.
Eg har vore tilsett ved HiNT/NORD universitet sidan 2011, og er dr.art. i nordisk språkvitskap frå NTNU (frå 1999), med PPU, og er spesialisert innanfor nordisk språk og litteratur, med særleg vekt på grammatikk, allmenn språkvitskap og norsk som andrespråk.
Eg underviser i norsk og norskdidaktikk, og særleg i språklege emne, mest i grunnskolelærarutdanninga, men også i barnehagelærarutdanninga. Dei siste 4-5 åra har eg også undervist på tre etter- og vidareutdanningskurs innanfor emnet norsk som andrespråk, saman med kollegaer ved Nord universitet.
Aller mest underviser eg i grammatikk og grammatikkdidaktikk, og i første- og andrespråksutvikling, samt i emne som dialektkunnskap, sosiolingvistikk, retorikk, samisk, og eg er aktuell som rettleiar på bacheloroppgåver, FoU-oppgåver og ev. masteroppgåver innanfor grovt sett desse felta.
Eg er medlem i forskargruppa " Sosial rettferdighet og mangfold i utdanning" .
I dag forskar eg mest innanfor (norsk som) andrespråks- og fleirspråklegheitsfeltet, men eg forskar også innanfor grammatikkdidaktikk av ulike slag - blant annan innanfor sidemålsdidaktikk.
Dei siste 2-3 åra har eg arbeidd mest med eit prosjekt om skriving på mellomstrinnet blant minoritetsspråklege elevar med norsk som andrespråk. Dette arbeider eg framleis med.
Det siste året har eg starta opp eit nytt prosjekt, saman med to kollegaer ved FLUKK, der vi forskar på språk- og læringsmiljø på ein mindre skole med éin stor minoritet, som på enkelte trinn utgjer ein større del av klassen enn dei norske majoritetsspråklege elevane.
Saman med dei same to kollegaene, og lærarar ved Vaksenopplæringa, er vi heilt i startgropa på eit tredje prosjekt, som handlar om integrering og språklæring innanfor sosiale rammer, med studentar og elevar ved vaksenopplæringa som deltakarar.
I tillegg til dette har eg skrive hovudoppgåve om særskriving av samansette ord i norsk, og doktoravhandling om analyse av samansette verbalsubstantiv, der teoriutvikling av såkalla Autoleksikalsk syntaks også var eit viktig fokus.
2022
Når minoritet blir majoritet. En kasusstudie av flerspråklighet og språklæring ved en skole med ett stort minoritetsspråk 2022, Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning: Volum 17 s. 98-114 Bakken, Anja Synnøve; Hundal, Anne Kathrine; Sakshaug, Laila Lutnæs
2009
origo - orpil Norsk Ordbok. Ordbok over det norske folkemålet og det nynorske skriftmålet. Band 8 2009, Det Norske Samlaget: Sakshaug, Laila; Engø, Anne Torunn; Wetås, Åse
nik - niårsskule Norsk Ordbok. Ordbok over det norske folkemålet og det nynorske skriftmålet. Band 8 2009, Det Norske Samlaget: Sakshaug, Laila; Worren, Dagfinn; Wetås, Åse
2008
2007
Engelsk oversettelse av "Grammatikk og skriveutvikling – hva sier den britiske EPPI-oversiktsstudien?":
GRAMMAR AND DEVELOPING WRITING SKILLS - WHAT DOES THE BRITISH EPPI REVIEW STUDY TELL US? Skrive for nåtid og framtid / [Synnøve Matre og Torlaug Løkensgard Hoel [red.]] 2007, Tapir Akademisk Forlag: Tonne, Ingebjørg; Sakshaug, Laila
2005
2003
2002
1998
2023
Elevers respons på bruk av bildebøker i flerspråklige kontekster 2023, Hundal, Anne Kathrine; Sakshaug, Laila Lutnæs; Bakken, Anja Synnøve
2022
Transspråking og inkluderende språkpraksiser ved bruk av bildebøker 2022, Bakken, Anja Synnøve; Hundal, Anne Kathrine; Sakshaug, Laila Lutnæs
2019
The status of multilingualism in Nord University and the Levanger area 2019, Sakshaug, Laila Lutnæs
Når minoritet blir majoritet: Språkopplæring i flerspråklige læringskontekster der den minoritetsspråklige elevgruppa er like stor som eller større enn den majoritetsspråklige elevgruppa. 2019, Hundal, Anne Kathrine; Bakken, Anja Synnøve; Sakshaug, Laila Lutnæs
2017
Meir nynorsk i skolen! 2017, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
Engelsk - framleis eit framandspråk 2017, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
Påskeharens historie 2017, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
Står hainnhoinn j i bainnj for fall? 2017, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
Nordmenn ikkje alltid «best i klassen» likevel? 2017, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
Arbeidsinnvandring, språk og integrering 2017, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
Tospråklegheit og morsmålet si rolle.
Føredrag ved:
Workshop ved Nord universitet 2017, Sakshaug, Laila Lutnæs
Skandinavar i USA 2017, Avisa Nordland: s. 3-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
2016
Namnet skjemmer ingen 2016, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
Både karakter og karakterar 2016, Trønder-avisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
Brexit eller bremain: Språkleg snacks! 2016, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
Norges største humanistiske forskingsprosjekt fullført 2016, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
Utsmarta, 24 timar i døgnet 2016, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
President Hillary og førstedame Bill Kampen om buksedressen. 2016, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
Årets ord - ordkavalkaden 2016. Nyord 2016, Trønderavisa: s. 2-3 Sakshaug, Laila Lutnæs
2015
Ytringsansvar og debattkultur 2015, VG : Verdens gang: Slottemo, Hilde Gunn; Bjerkan, Jorunn; Bøe, Ulla-Britt; Børve, Hege Eggen; Grande, Jorunn; Hansen, Hanne Solheim
Grevinna og hovmeisteren: Eit julemysterium! 2015, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
2014
Snø i eskimoane sitt språk 2014, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
Norsk språk i utvikling.Endring eller forfall? 2014, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
2013
Julestressmeistring 2013, Trønderavisa: Sakshaug, Laila Lutnæs
2006
Grammatikk: Syntaks og morfologi med norsk i sentrum 2006, Det Norske Samlaget: Åfarli, Tor Anders; Sakshaug, Laila
Grammatikk og skriveutvikling: Hva sier EPPI-undersøkelsene - egentlig? 2006, Tonne, Ingebjørg; Sakshaug, Laila
Grammatikk : Syntaks og morfologi med norsk i sentrum 2006, Det Norske Samlaget: Åfarli, Tor A.; Sakshaug, Laila
Grammatikk og skriveutvikling: Hva sier EPPI-undersøkelsene - egentlig? 2006, Tonne, Ingebjørg; Sakshaug, Laila
2005
2004
Synsing og faglighet i sidemålsdebatten 2004, ?: s. 48-50 Wetås, Åse; Sakshaug, Laila
Synsing og faglighet i sidemålsdebatten 2004, Norsklæreren: Volum 3 s. 48-50 Sakshaug, Laila; Wetås, Åse
2003
2002
2001
2000
1992
Særskriving av samansette ord i norsk 1992, Sakshaug, Laila