Maria Bogren
Bogren har vært ansatt som lærer og forsker ved Handelshøgskolen siden mars 2021 og har stilling som førsteamanuensis innen organisasjon og ledelse.
I tillegg har hun administrative oppgaver som leder i Internasjonalt utvalg og medlem i Utdanningsutvalget vid Handelshøgskolen samt representant for Handelshøgskolen i det sentrale internasjonale utvalget ved Nord universitet.
Bogren underviser på følgende emner:
- MET1001 Anvendt metode
- MAF2005 Digital markedsføring og kundeverdi/Digital Marketing and Customer Value
- MET9000 Research Design and Scientific Methods in Business Research
I tillegg veileder hun studenter på bachelor-, master- og PhD-nivå.
Bogrens forskningsinteresser er brede og i hovedsak innenfor områder som arbeidsliv, bærekraft, entreprenørskap og markedsføring.
Hun er for tiden involvert i forskningsprosjektet Grenseløs kompetanse (2024-2026)
Gränslös kompetens - Grenseløs kompetanse | miun.se
Avsluttende prosjekt:
Kulturarrangementer – økosystem, innovasjon og verdiskapning (2022-2023)
Grenseoverskridende yrkesvalg (Januar-september 2022)
Hun er medlem i følgende forskningsgrupper i faggruppen Marked, organisasjon og ledelse ved Handelshøgskolen:
Internasjonal handel og marked
Ledelse, forvaltning og moderne organisasjonsformer
Opplevelseøkonomi og innovasjon
I tillegg er hun medlem i følgende nettverk/forskningsinstitutt:
Nätverket för arbetslivsforskning (NAFS), Mittuniversitetet, Sverige
Institute for Sustainable Social Development (INDESS), Universitetet i Cadiz, Spania