Tilrettelegging ved undervisning

Nord universitet har moderne lokaler med god adkomst for rullestolbrukere, og reserverte parkeringsplasser nær inngangene. Her er gode studentarbeidsplasser med regulerbare møbler.

Du kan få reservert eget arbeidsrom med PC. Det er installert teleslynger for hørselshemmede i flere auditorier. Studenter med lese- og skrivevansker/dysleksi kan få ulike typer tilrettelegging.

Studentsamskipnaden Studentinord tilbyr studentboliger tilpasset for rullestolbrukere.

Se også Læringsmiljøutvalgets nettsider​ for mer informasjon og nyttige ressurser for både ansatte og studenter.

Nord universitet legger vekt på dialog mellom lærere og studenter om hvordan undervisningen kan gjøres mest mulig tilgjengelig. Du kan blant annet søke om bruk av ulike hjelpemidler.

Kontakt ditt fakultet for tilrettelegging ved undervisning.