Hjelp, jeg er student!

Lær hvordan du kan lykkes som student med vårt hefte.

Det dekker temaer som:

• Studentlivet: Hvordan tilpasse seg en ny fase i livet, finne venner og nettverk, og få hjelp og støtte fra Studentinord og studieveiledere.
  • Studieteknikk: Hvordan planlegge, jobbe, bruke ressurser, lese, ta notater og samarbeide.
  • Akademisk skriving: Hvordan skrive, svare, undersøke, diskutere, argumentere, bruke litteratur og følge krav til oppsett og referanser.
  • Eksamen: Hvordan forberede seg, planlegge, lese og forstå oppgaveteksten, skrive, levere og sjekke eksamensresultatet.
  • Skrivehandlinger: Hvordan gjøre ulike skriveoppgaver, som å analysere, beskrive, bruke, osv.
  • Fusk: Hva som regnes som fusk eller forsøk på fusk, hva som er konsekvensene av fusk, og hvordan du kan unngå det.
  • Pensum: Hvordan få tilgang til pensum, inkludert digitale eller trykte kompendier.
  • Biblioteket: Hvordan utnytte biblioteket som en ressurs til å låne bøker, søke etter litteratur, bruke referanseverktøy som EndNote, og få veiledning og kurs fra bibliotekarer.

Klikk nedenfor for full pdf-tilgang. Kos deg med studiene og lykke til!