Anne Kathrine Hundal
Førsteamanuensis
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
2024
Features of Grammatical Writing Competence among Early Writers in a Norwegian School Context 2024, Languages: Volum 9 Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine
2023
Med norskfaget i skolehagen Skolehagen som læringsarena 2023, Universitetsforlaget: s. 300-317 Hundal, Anne Kathrine; Halberg, Haakon
2022
Når minoritet blir majoritet. En kasusstudie av flerspråklighet og språklæring ved en skole med ett stort minoritetsspråk 2022, Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning: Volum 17 s. 98-114 Bakken, Anja Synnøve; Hundal, Anne Kathrine; Sakshaug, Laila Lutnæs
Skriving i uterommet – et potensiale for utvikling av elevenes skriveferdigheter 2022, Viden om Literacy: Volum 32 s. 43-57 Hundal, Anne Kathrine; Halberg, Haakon
2021
2018
Utforskende skriving i skolens religions- og livssynsfag Den engasjerte eleven: undrende, utforskende og aktiviserende undervisning i skolen 2018, Cappelen Damm Akademisk: s. 191-209 Hundal, Anne Kathrine; Mestad, Ingvild; Holmen, Heidi Kristin
2017
Skriveutvikling på mellomtrinnet. En undersøkelse av sammenhengsmekanismer i elevtekster og hvilke didaktiske forhold som bidrar til utvikling av sammenheng i tekst 2017, Volum 2017 Hundal, Anne Kathrine; Guldal, Tale Margrethe; Evensen, Lars Sigfred
2023
Elevers respons på bruk av bildebøker i flerspråklige kontekster 2023, Hundal, Anne Kathrine; Sakshaug, Laila Lutnæs; Bakken, Anja Synnøve
2022
Støttende stillas i begynneropplæringa i skriving 2022, Myran, Iris Hansson; Hundal, Anne Kathrine
Tidlige skriveres syntaktiske kompetanse 2022, Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine
Syntactic competence in early writing 2022, Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine
Syntaktisk kompetanse hos begynnerskrivere 2022, Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine
"Jeg skal skrive og dere skal bestemme hva som skal stå". Læreres kommunikative strategier under samskriving på første årstrinn 2022, Falk, Daroon Yassin; Hundal, Anne Kathrine; Jølle, Lennart; Riis-Johansen, Marit Olave
Transspråking og inkluderende språkpraksiser ved bruk av bildebøker 2022, Bakken, Anja Synnøve; Hundal, Anne Kathrine; Sakshaug, Laila Lutnæs
2021
Funksjonelle perspektiv og mottakerorientering i elevtekster fra første trinn. (Innlegg i nordisk symposium) 2021, Solheim, Randi; Falk, Daroon Yassin; Hundal, Anne Kathrine; Matre, Synnøve; Morken, Astrid Kufaas; Nygård, Mari
Young students’ writing. A Framework for analyzing visual and verbal meaning-making 2021, Falk, Daroon Yassin; Solheim, Randi; Hundal, Anne Kathrine; Matre, Synnøve; Nygård, Mari; Morken, Astrid Kufaas
Syntaktisk kompetanse hos begynnerskrivere 2021, Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine
Læreres stillasbygging når elever på 2. trinn skriver fortellinger 2021, Myran, Iris Hansson; Hundal, Anne Kathrine
2019
«Det er en ULV!» Elever på mellomtrinnet skriver fortellinger om rovdyr. 2019, Hundal, Anne Kathrine; Halberg, Haakon
Når minoritet blir majoritet: Språkopplæring i flerspråklige læringskontekster der den minoritetsspråklige elevgruppa er like stor som eller større enn den majoritetsspråklige elevgruppa. 2019, Hundal, Anne Kathrine; Bakken, Anja Synnøve; Sakshaug, Laila Lutnæs
2011
Å følge en oppskrift. Skrivepraksiser i norskfaget på mellomtrinnet 2011, Hundal, Anne Kathrine