Digital dannelse
Kunnskaper
Studenten skal
- ha utviklet forståelse for begrepene digital kompetanse og digital dannelse
- kjenne diskusjoner knyttet til etisk bruk av digitale medier og opphavsrett
Ferdigheter
Studenten skal
- kan analysere, formulere og strukturere faglige resonnementer knyttet til begrepene digital kompetanse og digital dannelse
- kunne knytte etiske føringer til bruk av digitale medier i opplærings- og instruksjonsøyemed
Generell kompetanse
Studenten skal
- ha utviklet egen digital dannelse og kompetanse i forhold til bruk av digitale ressurser i en virksomhets opplærings- og instruksjonsarbeid
- kan analysere relevante problemstillinger relatert til etisk refleksjon og vurdering av digitale medier
Studiet er nettbasert og har ingen fysiske eller virtuelle samlinger. Deltagelse i studiet er uavhengig av krav om oppmøte eller synkron deltakelse. Studenters framdrift blir veiledet i forhold til prosesser knyttet til arbeidskrav. Informasjon og kunnskapsbygging organiseres ved hjelp av LMS (digital læringsplattform) og Internett
LMS Canvas fungerer som høgskolens klasserom på nett. Mappevurdering står sentralt i studiet og studentenes eget arbeid. Studiet vektlegger aktiv kommunikasjon studentene i mellom, og mellom studenter og forelesere. I noen tilfeller vil samarbeid i team kunne bli vektlagt, men individuelt ansvar for arbeidskrav er formalisert (se retningslinjer for mappevurdering). Sentralt for arbeid med mapper er arbeidskrav som fungerer som milepæler i arbeidet