Ansattbilde: Per Arne Godejord

Per Arne Godejord

Førstelektor
Handelshøgskolen
Studiested
Stjørdal
Kontor
Stjørdal, 2.3219
Kompetanseområder
Biometriske sikkerhetssystem, Samfunnsinformasjonssikkerhet, Sosiale medier i krigstid, Beredskap, Beredskapsøvelser, Samfunnsinformatikk, Personvern, Politirett, Arbeidsrett, Digital distribusjon av undervisning, Studentaktiv undervisning, Veiledning, Samtaleroboter
  • Førstelektor i Informatikk, 2003 (IT-sikkerhet/ Studentaktiv underv.)
  • Praksis: Fra systemansvarlig til førstelektor
  • Cand.Polit. Informasjonsvitenskap, UiB, 1991 (Biometriske sikkerhetssystem, elektronisk betalingsformidling og personvern), inkl. "storfag" offentlig rett, med fokus på arbeidsrett og politirett
  • Ped.sem., UiB, 1991.
  • Militær veilederutdanning, HVSKS, 2012.
  • Kurs i individuell lederbevissgjøring, ditt-lederskap.no, 2009 og 2013
  • Kurs i avtale- og forhandlingskunnskap, Lederne, 2010
  • Kurs i HMS - 40 timers grunnopplæring, VHP i Nett, 1997
  • Kurs i Software-testing, IFI/UiB, 1987.
  • Kurs for systemansvarlige i Novell 5.0, HiSt/ Sør-Trøndelag Fk, 2000
  • Kurs for systemansvarlige i Novell 3.11, NetCenter, 1993
  • Kurs for sikkerhetsansvarlige, Statskonsult, 1994
  • Kurs i NSM grunnprinsipper for IKT-sikkerhet, NSM, 2022.
  • Ledelseserfaring
  • Beredskapserfaring og utdanning
  • Annet: Fagkyndig meddommer, Frostating lagmannsrett (IT-krim), 2004
  • Språkferdighet: Engelsk - avansert nivå (C2) / Tysk - Enkel bruk
  • Studieprogramansvarlig: IKT og læring 1 og IKT og læring 2 (nettbasert EVU)
  • Fagansvarlig/ hovedforeleser: ORG5005, IKT1013, IKT1014, IKT1016, IKT1024
  • Foreleser: IKT1022, IKT1023
  • Faglig profil: Social Cybersecurity
  • Undervisningstema: IT-sikkerhet, IT-kriminalitet, Strafferett, Personvern, Arbeidsrett, Forvaltningsrett, Opphavsrett, Etikk, Spillkultur, Sosiale medier, Samtaleroboter, Database, Nettverk, Organisasjonsteori, Ledelse, Bruk av digitale medier i undervisning og instruksjon, Prosjektarbeid, Økonomisk styring.
  • Undervisningsform: Studentaktiv undervisning, bl.a. ved bruk av prosjekt og der bruk av digitale verktøy er sentralt
  • Effekt av min undervisningsmåte: Min erfaring.
  • Undervisning internasjonalt: MA-studenter ved Universitetet i Zielona Gora, Polen, November 2006, September 2007 og Januar 2008. Studenter fra den Vitenskapelige sirkel, inkl. PhD.-studenter, Universitetet i Stettin, Polen, Mai 2010. (Oversikt internasjonalisering).

Nåværende forskningsgruppe: Lokal forskningsgruppe Sikkerhet og beredskap (2016 - d.d.). Fokus: Dataspill som bevisstgjøringsgrep i informasjonssikkerhet og bruken av sosiale medier i krig, eksemplifisert ved NAFO.

Medlem av referansegruppen til prosjektet "Dependency on digital infrastructure and building capability for Societal safety and resilience of digital infrastructure (Societal safety and digital infrastructure)".

Tester: Uttesting av ChatGPT og lignende systemers evner til å besvare oppgaver tilknyttet studentaktiv undervisning, desember 2022 - desember 2023. Videre testing i 2024.

Jeg har ellers deltatt i følgende internasjonale og lokale forskningsgrupper knyttet til forskning på hvordan motivere for læring:

  • Internasjonal forskningsgruppe ICTinED (2012 – 2020)
  • Internasjonal forskningsgruppe MILAGE (2015-2018)
  • Lokal forskningsgruppe EXCITED (2016-2018)
  • Lokal forskningsgruppe IKT, Spill og Læring (2016 - 2018)
  • Lokal/ internasjonal forskningsgruppe Getting Involved (2006/07 – 2009)

Formidling

  1. Formidling
  2. Mine publikasjoner i dblp Computer Science Bibliography
  3. Profil i CRISTIN
  4. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3872-8967
  5. Scopus Author ID: 14628719600
2000
La oss rive skolene! 2000, Godejord, Per Arne