Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)
Verdikjedeledelse og forhandlinger
LED1006
Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)

Verdikjedeledelse og forhandlinger

LED1006
Verdikjeden representerer den kjeden av aktiviteter en virksomhet må gjennomføre for å kunne levere et etterspurt produkt. En lønnsom verdikjede krever en god kobling mellom det konsumenter etterspør og det virksomheten produserer. Hvor stor verdiskapningen blir, avhenger bl.a. av hvor godt virksomheten greier å håndtere flyten i verdikjeden. Forhandlinger med de ulike aktørene i verdikjeden bidrar til å påvirke flyten i verdikjeden.
Emnet er kun åpent for studenter på studieprogrammet Bachelor i internasjonal markedsføring.

Kunnskap

  • Har bred kunnskap om verdikjedeledelse og forhandlinger.
  • Skal kunne redegjøre for sentrale forhold ved verdikjedeledelse og forhandlinger
  • Har kunnskap om forsknings- og utviklingsarbeidet innenfor området
  • Har kunnskap om fagområdets utvikling og posisjon i samfunnet

Ferdigheter

Studenten kan

  • Anvende kunnskapen om verdikjedeledelse og forhandlinger til å drøfte sentrale spørsmål, både skriftlig og muntlig
  • Reflektere over og anvende fagets sentrale teorier og begreper

Generell kompetanse

Studenten kan

  • Reflektere over etiske utfordringer
  • Arbeide selvstendig med definerte oppgaver som innsamling av fagstoff, bearbeiding av dette og utarbeidelse av en skriftlig eller muntlig framstilling
  • Søke opp, kritisk vurdere og bruke informasjon fra ulike kilder og faglitteratur til å belyse et saksforhold og drøfte aktuelle problemstillinger
Utover semesteravgift og pensumlitteratur forutsettes det at studenten disponerer en bærbar datamaskin.
Obligatorisk
Samlingsbasert
Studieprogrammet evalueres årlig av studentene gjennom emneevalueringer og studieprogramevaluering. Evalueringene inngår som en del av universitetets kvalitetssikringssystem.
Hjemmeeksamen, 6 timer, karakterregel Bokstavkarakterer