Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)
Naturforvaltning
NAT330
Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)

Naturforvaltning

NAT330
Emnet gir ei innføring i norsk naturforvaltning og prinsippa i bevaringsbiologi og landskapsøkologi som ligg bak.

Hovudtema er:

  • bérekraftig bruk av norsk natur som del av offentleg norsk naturforvaltning og arealplanlegging
  • bevaringsbiologi og landskapsøkologi som grunnlag for naturforvalting
  • systema for handtering av naturmangfald: raudlister, framandartslister og raudlista for naturtyper
  • typeinndeling av norske naturtypar og kjenneteikn på hovudtypegrupper
  • konfliktar mellom bruk og vern, inklusiv konflikthandtering, og mellom ulike bruksområde
  • øvingar i konsekvensvurdering av naturinngrep, utforming av bevaringsmål for naturreservat og sakshandsaming etter naturmangfaldlova og plan- og bygningslova
  • fordjupingsoppgåver på både arts- og landskapsnivå
  • ekskursjon til eit anna land for å læra om naturforvalting i utlandet

Emnet er reservert for studentar på følgjande studieprogram:

  • Naturforvaltning, bachelorgradsstudium

Kvalifiserte enkeltemnestudentar kan få tilgang dersom det er kapasitet (fyrstemann til mølla). Ta kontakt med studierettleiar.

Krav til forkunnskapar er: BIO1210 Fisk- og hjorteforvaltning, BIO 201 Økologi, BIO1020 Zoologisk artslære eller tilsvarande.

Etter fullført emne blir studentane forventa å ha oppnådd følgande læringsutbytte:

Kunnskap:

  • ha forståing av implementering av "Lov om biologisk mangfold" i praktisk forvaltning, samt kjenne til konfliktproblematikk rundt naturforvaltning
  • kjenne til bevaringsbiologiens grunnprinsipp med vekt på landskaps- og øyøkologiske teorier, inklusive forståelse av metapopulasjonsbegrepet
  • kjenne til trugsmål mot biologisk mangfold
  • ha kunnskap om utvalgte artar sine nisjetilpasningar og utfordringar til levedyktigheit. Dette ut frå et landskapsøkologisk perspektiv
  • ha forståing for mikrohabitatstruktur generelt, og daud ved i skog spesielt, og kva dette tyder for artsmangfaldet i ei gitt naturtype
  • kjenne til hovudtrekka i naturmangfaldlova og andre viktige lovtekster i norsk forvalting, og korleis dei brukest i praktisk sakshandsamingsarbeid
  • kjenne til konsekvensar av arealinngrep og forstyrringar av natur
  • kjenner samiske naturtradisjonar og noverande konfliktlinjer mellom samisk naturbruk og norsk offentleg forvalting

Ferdigheiter:

  • kan utføra konsekvens- og forvaltningsmålvurdering av naturinngrep og verneområde
  • kan skriva utreiing som omhandlar biologisk vurdering av eit naturinngrep
  • kan bruka prinsippa i naturmangfaldlova i sakshandsaming ved naturinngrep
  • kan vurdera og kritisk ettergå raudlistestatus hjå ein art basert på funndata og naturhistorisk kunnskap

Generell kompetanse:

  • har kunnskap om vern av natur og bérekraftig bruk og forvaltning av naturressurser basert på bevaringsbiologisk teori
  • har innsikt i naturforvaltninga sine oppgåver på ulike nivå, inkludert internasjonalt samarbeid og -avtaleverk
Utover semesteravgift og pensumlitteratur blir det føresett at studenten disponerer ei berbar datamaskin. På feltkurs må studenten vera førebudd på å dekke utgifter til mat. Utanlandsekskursjonen har ein eigenandel.
Obligatorisk
Forelesningar, innleveringsoppgåver og feltekskursjonar, inkludert ein ekskursjon til utlandet. Oppgåver og framføringar er obligatoriske.
Emnet evalueres årlig av studentene gjennom emne- og studieprogramevalueringer. Evalueringene inngår som en del av universitetets kvalitetssikringssystem.

Sammensatt vurdering - Vurdering A-F

  • Arbeidskrav - 1 muntlig framføring. Godkjent/ Ikke godkjent.
  • Arbeidskrav- utenlandsrapport. Godkjent/ Ikke godkjent.
  • Innleveringsoppgave 1 - gruppe
  • Innleveringsoppgave 2
  • Muntlig eksamen

Endeleg karakter vert fastsett ut frå eit vekta gjennomsnitt av gruppeoppgåve (20%), individuell oppgåve (20%) og munnleg eksamen (60%). For å kvalifisera til å få karakter må kandidaten i tillegg ha gjennomført obligatorisk gruppeinnlevering og obligatorisk framføring.