Læring, læringsteori, motivasjon og læringsstrategi
KUNNSKAP
Studenten
- har brei kunnskap om læring for alle elever, om motivasjon og om læringsstrategier
- har brei kunnskap om varierte arbeids- og vurderingsformer for elevene
- har brei kunnskap om hvordan kompetanse i samhandling og grunnleggende ferdigheter kan bidra til å øke læringen for elevene
- har kunnskap om hvordan praktiske, skapende og estetiske læreprosesser kan påvirke livsmestring, helse, trivsel og læring
FERDIGHETER
Studenten
• kan anvende fagbegrep og begrunne sine didaktiske valg i teori om læring og undervisning av alle elever
• kan planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning og læring alene og i samarbeid med andre
GENERELL KOMPETANSE
Studenten
• kan fra et reflektert og faglig ståsted tilegne seg et grunnlag for dialog med eleven og deres foresatte om elevenes læring og utvikling
• kan planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning for elevene med utgangspunkt i eksisterende rammefaktorer og gjeldende læreplanverk
Sammensatt vurdering- alle delene må være godkjent/bestått før man får karakter i emnet
• Obligatorisk deltakelse (OD) minimum 80%, teller 0/100 av karakteren
• Arbeidskrav (AK): 1 arbeidskrav, teller 0/100 av karakteren, muntlig/skriftlig, individuelt/gruppe, vurderes til godkjent/ikke godkjent
• Skoleeksamen (SK): Individuell skriftlig eksamen med tilsyn, varighet 6 timer. Teller 100/100 av karakteren, karakterregel A-E, Beste A, Ikke bestått F
Penn, linjal, og inntil 2 stk tospråklige ordbøker
Informasjon om ChatGPT/kunstig intelligens mm. finner du her
Å generere besvarelse ved hjelp av ChatGPT eller lignende kunstig intelligens og levere den helt eller delvis som egen besvarelse er å regne som fusk.