Skolen som lærende organisasjon
KUNNSKAP
Studenten
• har inngående kunnskap om skolen som arbeidsplass og kompleks organisasjon
• har inngående læreplanforståelse og kan drøfte utfordringer i realiseringen av gjeldende læreplan og øvrige styringsdokumenter
• har inngående kunnskap om organisasjonslæring og pedagogisk utviklingsarbeid
FERDIGHETER
Studenten
• kan kritisk analysere og anvende skolens verdigrunnlag
• kan planlegge og delta i forskningsbaserte utviklings- og endringsprosesser i skolen og kritisk vurdere disse i etterkant
• kan kritisk analysere komplekse pedagogiske spørsmål og skolens plass i samfunnet
GENERELL KOMPETANSE
Studenten
• kan, med utgangspunkt i forskningsbasert og profesjonsrettet kunnskap i pedagogikk, gjennomføre og formidle eget forskningsarbeid i tråd med vitenskapelige prinsipp
• kan bidra til innovasjonsprosesser og ta ansvar for samarbeid og utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
Sammensatt vurdering- alle delene må være godkjent/bestått før man får karakter i emnet
• Obligatorisk deltakelse (OD) minimum 80%, teller 0/100 av karakteren
• Arbeidskrav (AK): 1 arbeidskrav, teller 0/100 av karakteren, muntlig/skriftlig, individuelt/gruppe, karakterregel: godkjent/ikke godkjent
• Skoleeksamen (SK): 6 timer individuell skriftlig eksamen med tilsyn, teller 100/100 av karakteren, karakter A-F
To tospråklige ordbøker, penn og linjal.
Å generere besvarelse ved hjelp av ChatGPT eller lignende kunstig intelligens og levere den helt eller delvis som egen besvarelse er å regne som fusk. Informasjon om ChatGPT/kunstig intelligens mm. finner du her