Gruppeprosesser og psykososialt læringsmiljø
KUNNSKAP
Studenten
• har inngående kunnskap om fellesskapets betydning for elevenes læringsprosesser
• har inngående kunnskap om gruppeprosesser og hvordan de kan påvirke elever positivt og negativt
• har inngående kunnskap om hva som kan forebygge mobbing tiltakskjeder for håndtering av mobbesaker
FERDIGHETER
Studenten
• kan legge til rette for samhandling i klasser og grupper, og i ettertid kritisk analysere aktiviteten • kan anvende forskningsbasert kunnskap til å forebygge mobbing og analysere og iverksette tiltak som skal motvirke mobbing
GENERELL KOMPETANSE
Studenten
• kan identifisere og analysere utfordringer i skolehverdagen i en mangfoldig skole og utnytte muligheter den gir
• kan identifisere elevgruppens dynamikk og se hvilke tiltak som kan gjøres for å fremme elevenes læring og trivsel
Sammensatt vurdering- alle delene må være godkjent/bestått før man får karakter i emnet
• Obligatorisk deltakelse (OD) minimum 80%, teller 0/100 av karakteren
• Arbeidskrav (AK): 1 arbeidskrav, teller 0/100 av karakteren, muntlig/skriftlig, individuelt/gruppe, karakterregel: godkjent/ikke godkjent
• Muntlig eksamen (MU): individuell, inntil 30 min. varighet, teller 100/100 av karakteren, karakter A-F
Informasjon om ChatGPT/kunstig intelligens mm. finner du her
Å generere besvarelse ved hjelp av ChatGPT eller lignende kunstig intelligens og levere den helt eller delvis som egen besvarelse er å regne som fusk.