Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)
Praksis i utlandet i internasjonal markedsføring
PRA2026
Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)

Praksis i utlandet i internasjonal markedsføring

PRA2026

Praksisen skal bygge på kunnskaper studenten har tilegnet seg gjennom fem semestre i bachelor i internasjonal markedsføring. Praksisen skal være veiledet og gi relevant arbeidstrening innenfor studiets fagområde, og den skal være en viktig del av praksisbedriftens virksomhetsområde. Det er kun praksis som er planlagt gjennomført under veiledning fra Handelshøgskolen som kan inngå i dette emnet.

Praksisperioden er på 15 uker.

Praksisemnet er kun åpent for studenter på Bachelor i internasjonal markedsføring. Det bygger på to års faglig progresjon i bachelorstudiet i internasjonal markedsføring. Det kreves tilfredsstillende studieresultater, normalt gjennomsnittskarakter C eller bedre. Eget reglement for opptak til praksis finnes i Praksishåndboka, som fås ved fakultetet.

Kunnskaper

Studenten skal:

  • være fortrolig med vertsbedriftens produkter.
  • være fortrolig med vertsbedriftens konkurransesituasjon og markedsføringsstrategier.

Ferdigheter

Studenten skal kunne:

  • kommunisere på arbeidsspråket i vertsbedriften.
  • anvende kunnskaper som er tilegnet de første to årene i studiet.
  • reflektere og diskutere hvorvidt kunnskapene man har tilegnet seg gjennom studieløpet er anvendelige i praksis og hvilken kompetanse og ferdigheter praksisbedriften spesielt har behov for.
  • reflektere over egen faglig utøvelse og justere denne under veiledning.

Generell kompetanse

Studenten forventes å:

  • være i stand til å tilegne seg erfaring fra arbeidsoperasjoner som er relevant for sin utdannelse gjennom meningsfylt egenaktivitet.
  • være i stand til å tilegne seg erfaring fra en viktig del av vertsbedriftens virksomhetsområde.
  • kunne utveksle synspunkter og erfaringer med andre med bakgrunn innenfor fagområdet og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis.
Semesteravgift og reiseutgifter.
Veiledning og tilbakemeldinger fra kontaktperson i vertsbedrift og emneansvarlig.
Studieprogrammet evalueres årlig av studentene gjennom emneevalueringer og studieprogramevaluering. Evalueringene inngår som en del av universitetets kvalitetssikringssystem.