Forskningsdrevet innovasjon og bærbar teknologi

Hvordan kan ny teknologi gi større trygghet og bedre pasientoppfølging, både blant eldre og i behandlingen av akutt sykdom? Du inviteres til et gratis kveldsseminar der to innovasjonsprosjekter presenteres.

Program
Nyskapelsen RescueDoppler er en ultralydmetode som kontinuerlig måler blodstrøm ved hjertestans. Målet er å bedre diagnostikk, behandling og resultat ved hjertestans. Innovasjonen er et samarbeid mellom Institutt for Sirkulasjon og Bildediagnostikk ved NTNU, Fakultet for sykepleie og helsevitenskap ved Nord universitet og åtte ulike sykehus.

EU-prosjektet InnovateDignity handler om bruk av teknologi og e-helse i helsetjenester, på tvers av landegrenser, for eldre og palliative pasienter. Norges deltakelse ledes av professor Lisbeth Uhrenfeldt.

Du finner mer informasjon og hele programmet på nettsiden til Helseinnovasjonsuka.

Gratis inngang og enkel servering

Arrangementet vil være i kantinen i Jakhelln Brygge 2. Bruk østinngangen ved Skandinaviske høyfjellsutstyr, og det er plass til 75 personer. Du får gratis og enkel servering.

The Northern Star Symposium 2024: Mending
Konferanse/seminar
6.8. mai 2024

The Northern Star Symposium 2024: Mending

Bodø, Norway
09:00
16:00
The Northern Star Symposium is a three-day academic gathering in Bodø. The goal of this symposium is to have a place to discuss topics and questions that are not among the mainstream of conferences and journals.
Midtveisseminar: James Badu
Konferanse/seminar
7. mai 2024

Midtveisseminar: James Badu

Nord universitet, A103
12:00
14:00
PhD-kandidat James Badu, ved Senter for beredskap og samvirke - NORDLAB, holder sitt midtveisseminar tirsdag 7. mai kl. 12.00 i rom A103 i Bodø.