Skikkethetsnemnda

Skikkethetsvurdering av alle studenter skal foregå gjennom hele studiet og skal inngå i en helhetsvurdering av studentens faglige og personlige forutsetninger for å kunne fungere som lærer eller som helse- eller sosialpersonell.

En student som utgjør en mulig fare for barnehagebarns og elevers eller pasienters, klienters og brukeres liv, fysiske og psykiske helse, rettigheter og sikkerhet, er ikke skikket for yrket.

Medlemmer:

Funksjon​Navn
​LederGøril Ursin, FSH
​​Studieleder​Elin Børve, FLU
​FaglærerGuro Wisth Øydgard, FSV
​Faglærer​​Trond Hanssen, HHN
​Studenter​Vilde Gjevestad og Tom Espen Andersen
​Representanter fra praksisfeltetBritt-Eva Hansen (Nordlandssykehuset) og Torkjel Øyen (Levanger kommune)
​Ekstern jurist​Margrete Torseter, Politihøgskolen
​​Sekretær/kontaktperson​ ​Theresa Abrahamsen Hvalby

Nemndas medlemmer fra de ansatte og eksterne medlemmer er oppnevnt for perioden 03.05.2023 – 31.12.2025. Studentmedlemmer oppnevnes årlig for perioden 01.07 – 30.06

Janicke Toxen Flack, Janne Dahl Rønning og Trine Sofie Søderblom er oppnevnt som institusjonsansvarlige for skikkethetsvurdering.

Les mer om skikkethetsvurdering