Nesna

Som student på Nesna kan du kombinere utdanning med en inspirerende livsstil i vakre omgivelser.

Nesna er et lite og idyllisk studiested i Nordland, omgitt av vakre fjorder og majestetiske fjelltopper. Her vil du få en unik og personlig læringsopplevelse, med et tett studentmiljø og fokus på individuell oppfølging og tilpasning.

Foto av tettsted tatt med drone.

Opplev Nesna

• På Nesna blir du ikke borte i mengden. Her blir du sett og får være synlig. Selv om studiene er samlingsbaserte, blir du som student fort en del av miljøet på studiestedet.​

Som student her får du veldig gode forutsetninger for å lykkes. Infrastrukturen er skreddersydd for lærerutdanningene for å gi deg best mulig rammebetingelser.

Som student har du tilgang til:

Kultur og friluftsliv

Selv om Nesna er et lite tettsted, er det mye som skjer​. Her finner du både pub, kafé, restaurant, treningsfasiliteter, idrettslag, teatergruppe og korps, samt en rekke lag og foreninger.

Nesna er også et flott sted for friluftsliv og naturelskere. Med tilgang til fjell, skog og sjø, er det mange muligheter for aktiviteter som kajakkpadling, fiske, havørnsafari og skiturer. Et godt utgangspunkt for å oppleve det meste Helgelandskysten​ har å tilby.

Les mer på Visit Nesna og Nesna kommune.

• Nesna ligger langs kystr​iksveien på Helgelandskysten. Du kommer hit med hurtigruta, buss fra Mosjøen eller Mo i Rana, eller med hurtigbåt fra både Sandnessjøen, Bodø og øyene på Helgeland. Studiestedet ligger i kort gåavstand fra kaia og sentrum.

Avstandskart for studiested Nesna. Illustrasjon/grafikk.
    Klikk på bildet for å forstørre det.
  • Utviklingsprosjektet skal bidra til at Nesna blir et attraktivt universitetssted med en levende campus.