Stjørdal

Stjørdal ligger i hjertet av Trøndelag, kun tre mil fra Trondheim. Hit kommer du deg enkelt fra hele landet, til et studiested idyllisk plassert ved Trondheimsfjorden.

I Stjørdal kan du studere til å bli trafikklærer, ta en Master in Business Administration (MBA) eller gjennomføre et årsstudium i økonomi, markedsføring og ledelse. Vi har også flere samlingsbaserte studier og kurs innen trafikk- og økonomifag.

Stjørdal campus i solnedgang

Opplev Stjørdal

• Studerer du i Stjørdal har du kort vei til alt. Innen en halvtime er du i Trondheim. Drar du østover kan du kose deg i Åres puddersnø i løpet av halvannen time.

Juvelen i byen er Kimen, et av landets flotteste kulturhus, med topp moderne kinosaler, konsertsaler, bibliotek og fritidsklubb. På fritida kan du velge og vrake i tilbud, siden Stjørdal har over 500 lag og foreninger.

Synes du laksefiske høres interessant ut, finner du en av landets beste elver, Stjørdalselva, kun et par fluekast fra campus. Idrettsbyen Stjørdal er vertsby for en rekke nasjonale idrettsmesterskap. Byen har også arrangert VM-runder i rallycross de siste årene.

I Stjørdal finner du tettstedet Hell, som jo har god internasjonal klang. Her arrangeres festivalen «Blues in Hell» hvert år, og takket være en lokal ildsjel kan du nå ta en «Hellfie» på Hellbrua, med en Hollywood-inspirert fjellside i bakgrunnen.

Les mer om Stjørdal

• Studentlivet i Stjørdal byr på alt fra topp moderne kinosaler, konsertsaler, bibliotek og fritidsklubb, til laksefiske, skatepark og klatremuligheter. Byen kan skilte med en av landets beste skateparker, og er også et mekka for klatrere fra hele Europa.

Stjørdal er kjent for sitt gode, intime studiemiljø og inkluderende ansatte. Studiestedet har moderne og trivelige lokaler med et læringsmiljø som gir deg gode forutsetninger for å lykkes. Vil du koble av en stund kan du gjøre det i et av våre studentsosiale areal, eller i kantina hvor du kan ta en matbit og nyte sjøutsikten.

Studiestedets nærhet til flyplassen gjør at studiestedet passer godt for etter- og videreutdanningsstudier.

Mer om studentlivet i Stjørdal

• Nord universitet, studiested Stjørdal holder til i Wessels veg 75 og ligger en halv times kjøring nordover fra Trondheim. Fra flyplassen Værnes er det ca 5 minutter med bil.

Kommer du til Stjørdal med tog er det 15 minutter å gå fra togstasjonen. Kommer du med buss er nærmeste stoppested Tangen Nord, eller du kan ta buss til Stjørdal stasjon og gå derifra.

• Trafikkfag

Nord universitet har et nasjonalt ansvar for utdanning av trafikklærere. Ved studiested Stjørdal tilbys et bredt utvalg av studier innen trafikkfag.

Videreutdanning trafikkfag (nord.no)

Trafikant- og kjøretøystudier

Nord universitet tilbyr studier innen trafikant og kjøretøy på oppdrag fra Statens vegvesen. Studiene er bygd opp av ulike moduler som til sammen bygger kompetanse for ansatte innenfor ulike deler av Divisjon Trafikant- og kjøretøy. Studiene er samlings- og nettbaserte.

Trafikant- og kjøretøystudier (nord.no)