Markedsføring
Det er mulig å søke opptak til emnet som enkeltemne. Det tas forbehold om ledig kapasitet på emnet. Søkeren må oppfylle gjeldende opptakskrav for Bachelor i økonomi og ledelse, Bachelor i regnskap, Bachelor i eiendomsmegling eller Bachelor i internasjonal markedsføring.
Kunnskap:
- Ha en grunnleggende forståelse av markedsføringens rolle i bedrifter og samfunnet
- Ha kunnskap om sentrale begreper og modeller innen fagområdet
- Forstå hva det vil si å være kunde- og markedsorientert
Ferdigheter:
- Kunne analysere en markedssituasjon og identifisere kritiske arbeidsbetingelser (suksessfaktorer)
- Kunne omsette markedsinformasjon til argumenterte taktiske og operative markedsaktivitet ved bruk av markedsføringens virkemidler
- Kunne utarbeide en markedsplan og strukturere arbeidet fra mål til tiltak
Generell kompetanse
- Kunne arbeide strukturert og systematisk for å nærme seg markedsutfordringer på en analytisk måte
- Kunne identifisere og formulere problemstillinger, og vite hvordan informasjon som kan belyse disse problemstillingene kan innhentes
- Kommunisere, diskutere og reflektere over faglige problemstillinger innen fagområdet markedsføring
Sammensatt vurdering, karakterregel Bokstavkarakterer
- Arbeidskrav, teller 0/100 av karakteren, karakterregel Godkjent/ Ikke godkjent.
- Hjemmeeksamen - gruppe, 4 dager, teller 100/100 av karakteren, karakterregel Bokstavkarakterer.
Alle relevante hjelpemidler tillatt. Å generere besvarelse ved hjelp av ChatGPT eller lignende kunstig intelligens og levere den helt eller delvis som egen besvarelse er å regne som fusk.»
Med overlapp menes en faglig likhet mellom emner med samme faginnhold. Du vil derfor få følgende reduksjon i studiepoeng om du har tatt emner som er angitt under:
MF105E - Markedsføring og strategi - 7.5 Studiepoeng
MF104E - Markedsføring - 7.5 Studiepoeng
ØKO150 - Markedsføring - 7.5 Studiepoeng
MF108E - Markedsføringsstrategi og markedsrelasjoner - 7.5 Studiepoeng
EK124F - Markedsføringsledelse - 7.5 Studiepoeng
ØKO150FU - Markedsføring - 7.5 Studiepoeng
10508 - Markedsføring - 7.5 Studiepoeng
MF102E - Markedsføring 1 - 6 Studiepoeng
MF100E - Markedsføring 1 - 6 Studiepoeng
10511 - Markedsføring basiskurs - 6 Studiepoeng
MF103E - Markedsføring - 5 Studiepoeng
BE100E - Innføring i økonomi og administrasjon - 4 Studiepoeng
EK225E-1 - Strategi, organisasjon og marked - 3.5 Studiepoeng
ORG1006 - Strategi og markedsføring - 7.5 Studiepoeng
IKT1007 - Digital markedsføring - 7.5 Studiepoeng