Økonomi, markedsføring og ledelse - samlingsbasert

Se studieprogram

Høst 2017 (1. semester)

Vår 2018 (2. semester)

Høst 2018 (3. semester)

RET1005
7.5 sp

Vår 2019 (4. semester)

ECO1008
7.5 sp
Årsstudiet skal gi en innføring i bedriftsøkonomiske fag, dvs både markedsføring/strategi, organisasjon og ledelse samt grunnleggende økonomistyring.
Studiet er satt sammen av 5 emner. Første studieår består av ett emne på 15 studiepoeng pr semester. Andre studieår er satt sammen av ett emne på 7,5 studiepoeng pr semester, i tillegg til ett emne på 15 studiepoeng som går over to semestre.
I tillegg til forelesninger, gis noe enkel nettstøtte i form av veiledning over nett og kommunikasjon mellom samlingene
Kandidaten skal etter endt studium:
  • ha kunnskap om grunnleggende emner innen markedsføring, strategi, organisasjon og ledelse, samt bedriftsøkonomi og regnskap.
  • ha fått analytisk trening og problemforståelse innenfor økonomi og ledelse.
  • ha fått trening i teamarbeid og kommunikasjon, i tillegg til individuelt arbeid.
  • ha et grunnlag for eventuelle videre studier på bachelornivå og for livslang læring
Opptak skjer på bakgrunn av generell studiekompetanse eller realkompetanse etter gjeldende regler.

Studiet vil gi deg mulighet til karriereutvikling, uavhengig av hvilken bakgrunn du har. Det er alltid behov for personer med forståelse for grunnleggende prinsipper innen bedriftsøkonomi i både privat- og offentlig arbeidsliv.

Studiet kan innpasses i en bachelorgrad innenfor økonomi og ledelse eller i kombinasjon med emner fra andre fagområder danne grunnlag for en sammensatt bachelorgrad, se nærmere beskrivelse av denne muligheten i Forskrift om krav til bachelorgraden ved UiN.
Det er ikke lagt opp til utveksling på årsstudiet.
Ingen kostnader utover semesteravgift og pensumlitteratur.
Kandidatenes kunnskaper innenfor alle emner i studiet skal evalueres. Det benyttes varierte evalueringsformer tilpasset hvert enkelt emne. Hjemmeeksamen, paper/prosjektoppgaver, casestudier og andre muntlige og skriftlige presentasjoner benyttes i tillegg til tradisjonelle avsluttende skriftlige eller muntlige skoleeksamener. Det benyttes bokstavkarakter eller vurderingen bestått/ikke bestått.
Ingen avsluttende eksamen på årsstudiet.
Studieprogrammet evalueres årlig av studentene gjennom emneundersøkelser og av studieprogramansvarlig. Evalueringene inngår som en del av universitetets kvalitetssikringssystem.