Steinkjer

Studiested Steinkjer og InnoCamp ligger midt i hjertet av byen, med nærhet til alt du trenger.

Ved Nord universitet i Steinkjer er det i overkant av 600 studenter. Selve studiestedet ligger midt i hjertet av byen, kun en kort spasertur fra togstasjon, kjøpesenter og idrettsanlegg.

Stort, hvitt bygg på en grønn plen. Foto.

Opplev Steinkjer

• Steinkjer byr på mange kultur- og naturattraksjoner.

Den årlige Steinkjerfestivalen i juni er det største trekkplasteret. Da forvandles hele byen til et folkehav, med scener og artister i hver en krok. Og på kulturpuben Vårt hjem får du lun atmosfære og god underholdning hele året.

I 2023 fikk byen et helt nytt og moderne kulturhus, med kino, bibliotek og restaurant. Byen har også et av Trøndelags største kjøpesentre.

Steinkjer byr ikke minst på fine tur- og naturopplevelser. På Oftenåsen kan du nyte panoramautsikt over hele byen fra verdens største hagestol. Eller du kan ta deg en dagstur inn til Norges geografiske midtpunkt.

Les mer om opplevelser i Steinkjer.

• Som student ved Nord universitet i Steinkjer blir du del av et aktivt studentmiljø med rundt 600 studenter. Her er det lett å trives både faglig og sosialt, og du vil oppleve en helt spesiell nærhet til både medstudenter, faglærere og næringsliv.

Ved InnoCamp Steinkjer deler du som student lokaler med mange organisasjoner og bedrifter, noe som gir deg nettverk og verdifulle kontakter. Her finner du også et rikt utvalg av studentlag og studentorganisasjoner.

Steinkjer har dessuten en eksotisk bystrand, som ligger kun et steinkast fra lesesalen. Her får du mange bynære turmuligheter både sommer og vinter.

Mer om studentlivet i Steinkjer

• Til Steinkjer kan du reise med buss eller tog. Byen ligger 1 time og 25 minutter nord for Trondheim lufthavn Værnes med toget, som er den klart foretrukne måten å reise til/fra Steinkjer.

Fra togstasjonen er det bare noen få minutters gange til studiestedet, som er lokalisert i InnoCamp. Følg skiltinga langs veien.

Parkering:

InnoCamp disponerer p-plass for årskort, månedskort eller dagsbetaling. Reguleringene vil gjelde 0800-1700 mandag til fredag. Husk å følge gjeldende skilting for det området hvor du velger å parkere.

Se mer informasjon om parkerin​g i St​einkjer

• I InnoCamp er det satt opp nybygg for nesten 500 millioner kroner. Campusen har en gulvflate på 15.000 kvadratmeter.

I InnoCamp deltar 38 bedrifter og virksomheter. Alle disse har inngått en konseptavtale som enkelt sagt sier at vi skal arbeide sammen med innovasjoner: "Et unikt faglig og tverrfaglig felleskap – i tett samspill mellom utdanning, forskning og næringsliv."

Hold deg oppdatert om Innocamp