Kandidatundersøkelsen

Formålet med undersøkelsen er å kartlegge kandidatenes tilpasning i arbeidsmarkedet, deres vurdering av egen utdanning og hvor relevant innholdet i studiene oppleves i arbeidshverdagen.

Resultatene fra undersøkelsen er et viktig grunnlag for Nord universitets videre arbeid med å rekruttere nye studenter, øke studienes relevans og kvalitet, samt å styrke studentenes posisjon i overgangen fra studier til arbeidsliv.

Vi ønsker å rette en stor takk til våre tidligere studenter som har blitt med på undersøkelsen og delt av sine erfaringer.

Studenter på Nord universitet

Kandidatundersøkelsen 2024

Tidligere rapporter

Nøkkeltall for tidligere kandidatundersøkelser

Webportalen består av tre deler. I den øverste seksjonen, finner du resultater fra selve undersøkelsen, sortert i temabolker. Nederst på siden finner du en «veksler», hvor du kan bla deg videre i resultatene innenfor temabolken. I seksjonen under, finner du de ulike kandidatgruppene, hvor du har mulighet til å bryte ned på grad, fakultet, studieprogram, avgangsår og kjønn. I den nederste seksjonen får du opp grafikken, hvor du kan lese av resultater fra undersøkelsen.