Semesterregistrering

For å oppnå studentstatus må alle studenter betale semesteravgift og semesterregistrere seg hvert semester.

Frister

  • Høstsemesteret: 1. september (fra 1. juli)
  • Vårsemesteret: 1. februar (fra 1. desember)

Husk at du må aktivere din studentkonto før du kan betale semesteravgift og semesterregistrere deg.

Slik går du frem

  • Du må betale semesteravgift før du kan registrere deg. 
    Semesteravgiften er på kroner 845.

    Giro oppretter du selv i StudentWeb. Husk å oppgi riktig KID-nummer ved betaling. 1-3 virkedager etter betaling vil du kunne semesterregistrere deg ved å logge inn i StudentWeb.

    Semesteravgift må betales hvert semester.

    Les mer om semesteravgift.

  • 1-3 virkedager etter betaling av semesteravgift vil du kunne semesterregistrere deg ved å logge inn i StudentWeb.

    Semesterregistrering betyr for de fleste studenter at du bekrefter din utdanningsplan i Studentweb og registrerer deg til eksamen og undervisning for kommende semester. Det kan være lurt å gjøre dette før semesteret starter. Når du har semesterregistrert deg, får du tilgang på din personlige timeplan og tilgang til dine emner i Canvas. Du må være semesterregistrert for å få studielån og stipend fra Lånekassen.

    Viktig å huske på:

    • kontroller at din kontaktinformasjon er korrekt.
    • kontroller at du er både meldt opp til undervisning og eksamen
    • I del 2 av semesterregistreringen, "Utdanningsplan", ligger vanligvis alle emner du skal ta. Ved noen tilfeller må du i tillegg velge emner selv, f.eks. i forbindelse med valgfag.