Økonomi, markedsføring og ledelse - samlingsbasert over to år
Se studieprogramÅrsstudiet skal gi en innføring i bedriftsøkonomiske fag, dvs både markedsføring/strategi, organisasjon og ledelse samt grunnleggende økonomistyring. Studiet er satt sammen av 5 emner. Første studieår består av et emne på 15 studiepoeng pr semester. Andre studieår er satt sammen av ett emne på 7,5 studiepoeng pr semester, i tillegg til et emne på 15 studiepoeng som går over to semestre. Første semester er det planlagt 4-5 samlinger, hver på 2 til 3 dager. Alle samlingene foregår både i Bodø og på Stjørdal. I tillegg til forelesninger, gis noe enkel nettstøtte i form av veiledning over nett og kommunikasjon mellom samlingene.
- ha kunnskap om grunnleggende emner innen markedsføring, strategi, organisasjon og ledelse, samt bedriftsøkonomi og regnskap.
- ha fått analytisk trening og problemforståelse innenfor økonomi og ledelse.
- ha fått trening i teamarbeid og kommunikasjon, i tillegg til individuelt arbeid.
- ha et grunnlag for eventuelle videre studier på bachelornivå og for livslang læring
Opptak til studieprogrammet krever generell studiekompetanse.
Søkere som ikke har generell studiekompetanse, og er 25 år eller eldre, kan søke om opptak på grunnlag av realkompetanse.
Studiet vil gi deg mulighet til karriereutvikling, uavhengig av hvilken bakgrunn du har. Det er alltid behov for personer med forståelse for grunnleggende prinsipper innen bedriftsøkonomi i både privat- og offentlig arbeidsliv.