Dette er Handelshøgskolen Nords Alumni Advisory Board

Alumni Advisory Board HHN 2022
Dette er Handelshøgskolen Nords Alumni Advisory Board
Handelshøgskolen Nords (HHN) Alumni Advisory Board skal bidra til å styrke relasjonene mellom HHN, næringslivet, studentene og alumner.

Denne artikkelen er over ett år gammel.

Våren 2022 hadde de åtte medlemmene i forumet årets første fysiske møte, på campus i Bodø.

- De hadde også et møte tidligere i året, men det måtte vi ta elektronisk på grunn av pandemien, forteller seniorrådgiver Anita Eide som er alumnikoordinator ved HHN.

Med på møtet var også ledergruppen ved HHN.

Medlemmene i Alumni Advisory Board utpekes av dekan for en periode på to år av gangen, og 2022-utgaven av det rådgivende forumet består av både nye og gamle medlemmer - med bred erfaring fra næringslivet og offentlig forvaltning.

Hovedmålet med Alumni Advisory Board er at forumet skal bidra til å styrke den positive utviklingen ved HHN.

Handelshøgskolen Nord jobber stadig med å videreutvikle alumninettverket, og styrke båndene og samarbeidet mellom HHN og samfunnet rundt.

- Medlemmene i Alumni Advisory Board skal for eksempel og blant annet bidra under åpningen av studieåret, som gjesteforelesere eller ved at deler erfaringer fra egen karriere med studentene våre, sier Eide.

- Vi er veldig glad for å ha de med på laget, sier hun.

På hvert av de faste treffene, som ledes av dekan, har forumet et eller flere temaer som de skal drøfte eller komme med innspill til.

Mer info om HHNs alumninettverk finner du her, og nettverket kan også følges på LinkedIn og Facebook.

Alumni Advisory Board består av følgende alumner:

Joakim Sveli ​​​Leder for salg og forretningsutvikling, Kople
​Knut Riksen ​Merkantil leder, Den norske kirke - Kirkepartner IKT AS
​Kristian Haubakk​Banksjef SpareBank 1 Nord-Norge
​Lene Buseth​Projektdirektør Telenor
Niklas Trones Seniorrådgiver kommersiell, Petoro
​Snorri Rasch​Leder rådgivning, BDO Norge
​Sunniva Greger  ​Seniorrådgiver Kunnskapsparken Bodø
​Stine-Aileen Strand​Avdelingsleder Kantega

Alumni Advisory Board har følgende tre hovedmål:

• Å bidra til en positiv utvikling av Handelshøgskolen Nord universitet
  • Å bidra til en positiv utvikling av alumnivirksomheten til HHN
  • Å bidra til en positiv utvikling av samarbeid og kontakt mellom Handelshøgskolen og samfunnet for øvrig

Gruppens sammensetting:

• Medlemmer i gruppen utpekes av dekan
  • Medlemmene velges for en periode på 2 år. For å få overlappende periode på medlemmene er det ønskelig at noen medlemmer sitter i gruppen i 3 år
  • Gruppen skal bestå av 8-10 medlemmer
  • Møter og aktiviteter samordnes av alumnikoordinatoren

Gruppens engasjement:

• Gruppen skal samles 2 ganger pr år, fortrinnsvis i Bodø. Opplegget for hvert treff er et møte samt en felles middag. Hvert treff har et eller flere tema som gruppen skal drøfte og komme med viktige innspill til. Dekan leder møtene. Andre utvalgte personer på handelshøgskolen kan delta i møtet avhengig av tema.
  • Utover møtene er det et ønske om at medlemmene stiller opp i spesielle sammenhenger. Det kan for eksempel være som gjesteforeleser, fortelle studentene om sine erfaringer fra egen karriere eller dele ut diplom under avslutningsarrangementet for våre studenter. Det bør imidlertid ikke dreie seg om mer enn ett arrangement pr deltaker pr år og i enkelte tilfeller kan det kombineres med gruppens møte
  • Utover dette kan medlemmene også stille opp på mindre oppdrag som ikke krever at en er til stede i Bodø. Eksempelvis stille opp til intervju i forbindelse med studiekatalog eller annet materiell knyttet til studentrekruttering

Hva får medlemmene tilbake:

• Å delta i Alumni Advisory Board- HHN honoreres ikke. Vi ønsker personer som er stolte alumner og som vil hjelpe HHN i å utvikle seg fremover. Utgifter i forbindelse med møter og andre alumniaktiviteter, dekkes av Handelshøgskolen.
  • I tillegg tilbyr vi et meget interessant forum og en meget interessant gruppe HHN alumner​

Fra venstre på bilde: HHNs Alumni Advisory Board – anno 2022 – består at Niklas Trones (seniorrådgiver i Petoro),  Kristian Haubakk (banksjef i SpareBank 1 Nord-Norge), Lene Buseth (prosjektdirektør i Telenor),  Snorri Rasch (leder for rådgivning - BDO Norge), Stina-Aileen Strand (avdelingsleder i Kantega) og Knut Riksen (merkantil leder i Den norske kirke og Kirkepartner IKT AS). Joakim Sveli (leder for salg og forretningsutvikling i Kople) og  Sunniva Greger (seniorrådgiver i Kunnskapsparken Bodø) var ikke tilstede da fotoet ble tatt. (Foto: Nord universitet/Hege Eilertsen).​

Alumniansvarlig HHN