– Dette er noe av det kuleste jeg har gjort

Student spiller bassgitar.

På scenen: Sondre Gadeholt spiller konsert sammen med medstudenter på Røstad Scene ved Nord universitet i Levanger.

– Dette er noe av det kuleste jeg har gjort
Sondre Gadeholt trives som student på årsstudium musikk ved Nord universitet i Levanger.

– Det er kjekt å spille konsert!

Sondre Gadeholt (29) fra Stavanger gjør seg klar til å spille lunsjkonsert sammen med medstudenter på klubbscenen Røstad Scene i Levanger. I snart ett år har han vært student på årsstudium i musikk ved Nord universitet i Levanger.

– Studiet er kjekt, intenst og interessant. Det er veldig bra, sier Gadeholt.

Godt studentmiljø

Han sier miljøet blant musikkstudentene er godt.

– Stemningen har vært god fra første stund. Jeg har havna sammen med kjekke folk. Når ting skjer er alle på og det er veldig ok å være sammen med de i klassen, forteller han.

– Hvordan er undervisninga?

– Vi har dyktige og kompetente lærere som vet hva de driver med. Det er høy kvalitet på undervisninga.

Studenter spiller konsert på Røstad scene.
Scene på campus: Røstad scene ligger på universitetsområdet i Levanger og brukes blant annet til konserter. Foto: Ole Johan Ramfjord.

Lærer å spille flere instrumenter

Sondre Gadeholt har bassgitar som hovedinstrument og forteller at de også får undervisning i andre instrumenter.

– Før jul hadde vi vokal med eksamen i kirka. Det tror jeg er den kuleste eksamenen jeg har hatt. Vi har også gitar og piano som biinstrumenter. Vi trengte ikke å ha mye pianoundervisning før jeg kjente at jeg hadde god nytte av det.

Han forteller at musikkstudentene har god tilgang på øvingsrom.

– Vi kan bruke alt fra store rom til en rekke små celler. Jeg vil si at tilgangen på øvingsrom er god.

– Hva vil du si til dem som vurderer å ta årsstudium musikk ved Nord i Levanger?

– Gå for det, bare hopp i det. Dette er noe av det kuleste jeg har gjort og en av de beste avgjørelsene jeg har tatt i mitt liv i hvert fall. Det har vært kjekt fra dag en, og jeg har fått mye ut av det, sier Sondre Gadeholt.

Årsstudium musikk

Studiet gir grunnlag for å utøve og arbeide med musikk på ulike arenaer. Du kan også gå videre på ei lærerutdanning.

• Oppstart: Høst 2024
  • Studiepoeng: 60
  • Søknadsfrist: 15. april 2024

Les mer om Årsstudium musikk (nord.no)