Ønsker velkommen til et helt nytt tilbud: Nord Summer School

Oversiktsbilde over Bodø by med hav og himmel. Foto.
Ønsker velkommen til et helt nytt tilbud: Nord Summer School
For første gang inviterer Nord universitet til «Nord Summer School». Den finner sted 1.-5. juli 2024, på campus Bodø.

Registreringsavgiften er NOK 1000 og dekker deltakelse i undervisning på campus, ekskursjoner knyttet til undervisningen, eksamen og karakterutskrift. Reise, overnatting og mat dekkes av deltakerne.

Levi Gårseth-Nesbakk
Prorektor for utdanning, Levi Gårseth-Nesbakk. Foto: Nord universitet.

Vi er begeistret for å tilby denne nye muligheten og ser frem til å ønske studenter velkommen.

Prorektor Levi Gårseth-Nesbakk.

Nord Summer School tilbyr varierte, intensive kurs for studenter som ønsker å utvide sitt internasjonale nettverk, utvikle sine interkulturelle kommunikasjonsevner og er interessert i arktis.

– Nord-Norge er spektakulært om sommeren, og vi tror denne piloten er en god mulighet for studenter til å oppleve den arktiske skjønnheten i Norge samtidig som de kombinerer det med studier. Vi har utviklet en rekke nye kurs innen alt fra idrettsvitenskap til bærekraft: det er noe for alle, fortsetter Gårseth-Nesbakk.

Bodø: Europeisk kulturhovedstad 2024

Byen Bodø vil være fylt med ulike aktiviteter og programmer knyttet til sin status som Europeisk kulturhovedstad. Dette betyr at det er et utvalg av aktiviteter å delta på, også før og etter sommerskolen.

– Selv om hvert kurs i sommerkolen har sin egen plan, vil Nord universitet også tilby sosiale programmer for alle studenter sammen noen ettermiddager og kvelder, sier Gårseth-Nesbakk.

Portrett av dame, med hvit vegg i bakgrunnen. Foto.
Studiedirektør, Anne Ringen Pedersen. Foto: Nord universitet.

– Registreringen åpner 1. mars. Opptaksprosessen foregår fortløpende til kursene er fulltegnet. Siden alle kurs har et begrenset antall plasser, oppfordrer vi alle interesserte til å melde seg på så snart som mulig, sier Anne Ringen Pedersen, studiedirektør ved Nord universitet.

Høres Nord Summer School spennende ut?

Er du interessert i å studere samtidig som du utvider ditt internasjonale nettverk i fantastiske sommer-Norge?

Les mer og søk opptak til Nord Summer School 2024

Bodø 2024

Bodø er Europeisk kulturhovedstad i 2024. Les om alt det spennende som skjer på Bodo2024.no.